Sunday 24 August 2014

PRESIDEN WARTAWAN PELANCONGAN JAWA BARAT KUNJUNGI BATU KURAU

BATU KURAU kini kian dikenali ramai sehinggakan negara luar juga berminat untuk mengenali Batu Kurau dengan lebih dekat lagi. Semalam, Presiden Wartawan Pelancongan Jawa Barat, Indonesia, Drs Koesna Sudrajat, mengunjungi Batu Kurau sempena Batu Kurau International Mountain Bike Challenge 2014 pada 27-28 September nanti.

" Saya begitu teruja ingin mengenali daerah ini dengan lebih dekat lagi. Kelmarin saya hubungi teman wartawan saya di Batu Kurau dari Bandung untuk menyatakan hasrat saya supaya sampai ke Batu Kurau,"


Drs Koesna Sudrajat, Presiden Wartawan Pelancongan Jawa Barat bergambar kenangan di Gunung Sempeneh


"Alhamdulillah, hari ini saya sudah jejak kaki saya di sini dan saya sungguh merasa takjub dengan keindahan daerah ini. Saya lihat di sini punya potensi besar untuk dijadikan lokasi wisata (pelancongan) dan anugerah Allah terhadap daerah ini jangan disia-siakan," ujar Drs Koesna ketika ditemui wartawan Harian Batu Kurau.

Semalam, Drs Koesna dibawa bersama melihat permandangan di Batu Kurau bersama Kelab Basikal Universiti Sains Malaysia Pulau Pinang yang ikut serta dalam acara 'test track' sempena Batu Kurau International Mountain Bike Challenge 2014 yang akan berlangsung selama dua hari pada 27 dan 28 September nanti.

Drs Koesna berkata dia akan berusaha mempromosikan daerah Batu Kurau ini di media-media di Indonesia seperti Harian Pikiran Rakyat, Tempo dan beberapa akhbar arus perdana di Indonesia bagi memberi publisiti tentang pelancongan di sini.

No comments:

Post a Comment