Wednesday 3 September 2014

ADUN BANTU EKONOMI PENDUDUK BATU KURAU

ACARA gilang gemilang yang akan diadakan di Batu Kurau pada 27-28 September ini bukan sahaja sebuah acara untuk mempromosikan Batu Kurau tetapi juga sebagai medium untuk mempertingkatkan lagi ekonomi penduduk Batu Kurau.

Ahli Dewan Undangan Negeri Batu Kurau, Dato' Dr Muhammad Amin Zakaria ketika ditemui Harian Batu Kurau berkata bahawa acara ini secara tidak langsung akan membantu penduduk Batu Kurau berniaga dan memperkenalkan produk masing-masing.

Adun Batu Kurau, YB Dato' Dr Muhammad Amin Zakaria prihatin tentang ekonomi penduduk Batu Kurau 


" Kami akan mengadakan satu karnival sempena acara itu yang diberi nama Grand Expo Batu Kurau International Mountain Bike Challenge 2014 dengan tujuan untuk memberi ruang kepada penduduk Batu Kurau mencari rezeki dengan berniaga. Ketika itu nanti ramai orang akan datang ke Batu Kurau termasuk dari luar negara, jadi rebutlah kesempatan ini untuk menjana ekonomi masing-masing," ujar beliau yang juga Exco Kerajaan Negeri Perak.

Tapak niaga telah dibuka untuk sewaan orang ramai dengan harga amat berpatutan iaitu RM60 untuk 3 hari (tapak 8 x 10 kaki). Tapak ini sesuai untuk penduduk Batu Kurau berniaga pelbagai jenis perniagaan seperti kuih muih, air, makanan ringan dan sebagainya. Manakala bagi khemah seluas 10 x 20 kaki pula bernilai RM300 untuk 3 hari. Khemah ini sesuai untuk berniaga kain baju, cenderamata, produk-produk kesihatan dan sebagainya.

Kepada yang berminat untuk mendapatkan ruang niaga itu bolehlah hubungi 017-4094486 untuk tempahan. 


No comments:

Post a Comment