Friday 22 August 2014

KELAS BAHASA INGGERIS DI BATU KURAU BERSAMA MARK JOHN

MULAI 26 OGOS ini, Batu Kurau sudah mempunyai sebuah kelas yang bakal menyerupai rancangan popular di kaca televisyen iaitu Mind Your Language.  Kelas khusus untuk orang Batu Kurau mempelajari Bahasa Inggeris percakapan (English Speaking Class) akan diadakan di pekan Batu Kurau (lokasi akan diberitahu kemudian) dengan tenaga pengajarnya di’import’ dari United Kingdom iaitu Mark John Keeping.

Mark John Keeping, tenaga pengajar dari United Kingdom ini akan membantu penduduk Batu Kurau berbahasa Inggeris


Mark John Keeping yang juga boleh berbahasa Melayu ini akan mengajar pada permulaan setiap hari Selasa,  jam 4 hingga 6 petang . Pendaftarannya sudah dibuka sekarang dan yuran penyertaannya ialah cuma RM25 sebulan.

Kelas ini mendapat perhatian dari Exco Pendidikan Kerajaan Negeri Perak yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Batu Kurau, Dato’ Dr Muhammad Amin Zakaria. Muhammad Amin juga membantu dari segi kewangan pada permulaan kelas ini seperti menyediakan tempat (kelas), alatan mengajar dan beberapa yang lain.

" Ilmu itu penting untuk menjadi manusia berjaya," - Dato' Dr Muhammad Amin Zakaria, Exco Pendidikan Kerajaan Negeri Perak merangkap Ahli Dewan Undangan Negeri Batu Kurau.


“ Saya harap kelas yang akan dikendalikan oleh Mark ini dapat membantu penduduk Batu Kurau mendapat ilmu terutama dalam percakapan dalam Bahasa Inggeris. Bahasa Inggeris ini adalah bahasa dunia, sekiranya kita dapat menguasai percakapan dan faham bahasa ini, kita dapat pergi jauh meneroka ilmu-ilmu lainnya,” ujar Muhammad Amin dengan penuh pengharapan.

Sesiapa yang berminat untuk belajar percakapan Bahasa Inggeris ataupun mahu anak-anak mereka menguasai bahasa itu, bolehlah menghubungi Encik Shaarani Zolkurnain bagi tujuan pendaftaran awal ini di talian 013-4857484.



No comments:

Post a Comment